tisdag 5 maj 2015

Fotboll och bubbelplast

Det fanns en gång ett gammalt datorspel, kanske var det till C64:an. Huvudkaraktären klev in i en boll som han styrde längs en vindlande bana. I slutet av varje nivå mötte han andra bollar, vilka skulle krockas ner i hål, likt biljard. Mer minns jag inte, men däremot kommer jag ihåg hur jag och min kompis skrev på en liknande spelidé, i lagform. Våra bollar skulle krocka runt med en mindre boll och göra mål på ett annat lag med bollar. Vi kallade det för Bumper ball. Idén stannade i huvudet, vi hade inte verktygen eller förmågan att få den längre än så. Kanske lika bra. Men döm av min förvåning när jag på nätet hittade Bumper ball Stockholm. Nästan samma grej, fast i verkligheten. Bubble ball, bubble football, många namn på samma sak och nu har jag chansen att kliva in i vår gamla idé och krocka bollar i mål.


Inga kommentarer:

Övervakning och planeringsångest.

 Våren visade sig. Och försvann. Fladdermusstationen som är monterad på garaget, riktad mot sjön, avslöjade att en dvärgpipistrell var här o...